Online Εργαστήρια για την Παιδεία στα ΜΜΕ: από το Veria Tech Lab της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας

Το Journalists About Journalism (www.jaj.gr) με την υποστήριξη της πρεσβείας των Η.Π.Α στην Αθήνα, διοργανώνει σειρά εργαστηρίων για την ειδησεογραφική παιδεία και την πληροφορία στα ΜΜΕ (Media, Information & news literacy) σε τέσσερις διαφορετικές βιβλιοθήκες, μεταξύ των οποίων και στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της  Βέροιας.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας #ΜένουμεΣπίτι προσαρμοζόμαστε και προσφέρουμε τα εργαστήρια διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας zoom. Το  online εργαστήριο για την Παιδεία στα ΜΜΕ (News Literacy) και με θέμα “ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ COVID-19. ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ!» θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Veria Tech Lab την Τετάρτη 29 Απριλίου,  2020 18.00 (6 ώρα το απόγευμα). Απευθύνεται σε ενηλίκους άνω των 18 ετών.

Δηλώνοντας συμμετοχή εδώ: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfe5PueF2OglaIXfI0weL-XbkqPniK6R13sRW5KvHL5zXjhrg/viewform?usp=sf_link θα σας στείλουμε σύνδεσμο και σχετικές οδηγίες για να παρακολουθήσετε το εργαστήριο. Μπορείτε επίσης να δηλώσετε συμμετοχή μέσω email στέλνοντας το ονοματεπώνυμο και την ιδιότητά σας στο mail: jaj@jaj.gr. Εισηγήτρια είναι η Σίσσυ Αλωνιστιώτου, δημοσιογράφος. Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Στόχος των εργαστηρίων είναι να εισάγουν βιβλιοθηκονόμους, εκπαιδευτικούς, μαθητές, αλλά και όλους όσοι ενδιαφέρονται, στις βασικές έννοιες της ειδησεογραφικής παιδείας και πληροφορίας των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας, με στόχο την κριτική πρόσληψη του περιεχομένου που διακινείται από όλες τις πλατφόρμες επικοινωνίας και ταυτόχρονα τη δυναμική αντιμετώπιση του φαινομένου της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων.

Στη διάρκεια των εργαστηρίων εξετάζονται ζητήματα όπως η αξία και διασταύρωση των πηγών, οι τρόποι ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και μέθοδοι, χρήσιμα για την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, για την αναγνώριση της διαφοράς μεταξύ είδησης, γνώμης και προπαγάνδας, τον εντοπισμό ψευδών ειδήσεων, τη διαφορά μεταξύ δημοσιογράφων και άλλων πηγών που διαδίδουν πληροφορίες, τη σημασία της επαλήθευσης κ.ά. Ταυτόχρονα, μέσα από παραδείγματα και συζήτηση, αναδεικνύεται η σημασία της ευθύνης που έχουμε όλοι ως “ψηφιακοί” πολίτες, ως παραγωγοί διαδικτυακού περιεχομένου απέναντι στην προάσπιση των δημοκρατικών αξιών αλλά και της σωστής ενημέρωσης.

Η συμμετοχή στα εργαστήρια είναι ελεύθερη για το κοινό.

  • Σχετικά με το άρθρο
γράφτηκε στις 24 Απρίλιος 2020
in Veria Tech Lab, Τα νέα μας
2013 © Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας