ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ…(από τη νέα μας συλλογή λογοτεχνίας)

 Mira  Bartok
Το παλάτι των αναμνήσεων /  Εκδ. ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

    Όμορφη, χαρισματική και ταλαντούχα, η Νόρμα Χερ στα δεκαεννιά της θα διαγνωσθεί σχιζοφρενής. Η ψυχική της ασθένεια δεν θα την εμποδίσει να μεγαλώσει τις δυο της κόρες, τις οποίες λατρεύει. Καθώς όμως η πνευματική της κατάσταση επιδεινώνεται, η σχέση τους θα δοκιμαστεί. Η Μίρα και η Ναταλία για δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια κόβουν κάθε επαφή μαζί της, κρύβονται για να μην μπορεί να τις εντοπίσει. Όταν ειδοποιούνται πως η άστεγη και «ανισόρροπη» μητέρα τους βρίσκεται στα τελευταία στάδια ενός επιθετικού καρκίνου, ταξιδεύουν στο Κλίβελαντ για να συμφιλιωθούν μαζί της. Αυτές τις δύσκολες ώρες η Μίρα θα ανακαλύψει το κλειδί μιας αποθήκης όπου η μητέρα της κρατά φυλαγμένα ημερολόγια, οικογενειακές φωτογραφίες, παλιά παιχνίδια και άλλα προσωπικά της αντικείμενα. Χαμένες αναμνήσεις την κατακλύζουν και την οδηγούν σε μια ανασύσταση του σπαρακτικού παρελθόντος της.

 Carlos Fuentes
Η θέληση και η τύχη  /  Εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ

 «Είδα τι ήταν η εξουσία: το βλέμμα μιας τίγρης που σε υποχρεώνει να κατεβάσεις τα μάτια και να νιώσεις φόβο και ντροπή». Απαλά νυχτερινά κύματα γλείφουν το κομμένο κεφάλι του Χοσουέ Ναδάλ σε μια παραλία του Ειρηνικού. Το κεφάλι θυμάται, αφηγείται, λοξοδρομεί. Ξέρει ότι για φέτος, μέχρι στιγμής, είναι ο υπ’ αριθμόν 1.000 φόνος, ότι στο Μεξικό κυβερνά το ατιμώρητο έγκλημα κι ότι στη χώρα αυτή δεν υπάρχει τραγωδία, τα πάντα μετατρέπονται σε σαπουνόπερα. Ο Χοσουέ φιλοδοξούσε να κατανοήσει τον κόσμο, ενώ ο στενός του φίλος Χερικό κατέληξε να θαυμάζει τον Κάιν. Η σχέση τους θα επιβαρυνθεί εξαιτίας της προμελετημένης προδοσίας μιας αδάμαστης γυναίκας, της Ασούντα Χορντάν. Γύρω από τους δύο φίλους μια σειρά από αξέχαστα πρόσωπα: Η Λούτσα Σαπάτα, που εκπροσωπεί τον κίνδυνο της γενναιοδωρίας και του έρωτα, ο επαναστάτης ιερέας Φιλοπάτερ, ο μεγιστάνας Μαξ Μονρόι, ο δαιμόνιος δικηγόρος Αντόνιο Σανχινές, ο Μιγκέλ Απαρεσίδο, φυλακισμένος με τη θέλησή του, και πάνω απ’ όλους αυτούς η μητριαρχική Αντίγουα Κονσεπσιόν. Γιατί όμως αν πέντε τίγρεις βρεθούν σε ένα κλουβί, οι τέσσερις συμμαχούν για να σκοτώσουν την πέμπτη; Αυτό το μυθιστόρημα μύησης, πυκνό σαν την καρδιά του σκότους, προτείνει κάποιες απαντήσεις.

 Salman Rusdie
Ο Λούκα και η φωτιά της ζωής / Εκδ. ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 Μια όμορφη βραδιά, στην πόλη Καχάνι της χώρας του Αλίφμπεη, συμβαίνει κάτι τρομερό: ο Ρασίντ, ο παραμυθάς πατέρας του δωδεκάχρονου Λούκα, πέφτει ξαφνικά και ανεξήγητα σε βαθύ ύπνο. Τίποτα και κανείς δεν μπορεί να τον ξυπνήσει. Για να τον σώσει, ο Λούκα πρέπει να ξεκινήσει ένα ταξίδι στον Κόσμο της Μαγείας και να έρθει αντιμέτωπος με ένα σωρό φαντασμαγορικά εμπόδια, προκειμένου να κλέψει τη Φωτιά της Ζωής, μια αποστολή ιδιαίτερα επικίνδυνη και σχεδόν ακατόρθωτη.

Με το βιβλίο «Ο Χαρούν και η θάλασσα των παραμυθιών», αφιερωμένο στον πρώτο γιο του, ο Σαλμάν Ρούσντι απέδειξε ότι είναι ένας από τους καλύτερους σύγχρονους συγγραφείς μύθων. Με τη συνέχεια, την ιστορία του Λούκα, την οποία αφιερώνει στον δεύτερο γιο του, μας επιβεβαιώνει ότι εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή, προσφέροντας ένα κείμενο γεμάτο λυρισμό και αφηγηματική ένταση.

«Το τελευταίο μυθιστόρημα του Ρούσντι αποτελεί συνέχεια της γοητευτικής ιστορίας «Ο Χαρούν και η θάλασσα των παραμυθιών» που είχε γράψει το 1990.

 Agata Tuszynska
Η κατηγορούμενη / Εκδ. ΚΑΠΟΝ

 Η Βιέρα Γκραν, η εκπληκτικής ομορφιάς τραγουδίστρια στο γκέτο της Βαρσοβίας στα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, είναι το «κρυμμένο» πρόσωπο στην ιστορία του Βλαντίσλαφ Σπίλμαν, του περίφημου πιανίστα που η ζωή του έγινε έργο από τον Roman Polanski. Ο Σπίλμαν έπαιζε πιάνο σ’ ένα καφέ στο κέντρο του εβραϊκού γκέτο, όπου η Βιέρα Γκραν τραγουδούσε από τον Απρίλιο του 1941 έως την άνοιξη του 1942. Το 1942 η Βιέρα Γκραν κατόρθωσε να διαφύγει από το γκέτο, αφήνοντας πίσω τους δικούς της ανθρώπους.
Ο Σπίλμαν έγινε ήρωας κινηματογραφικής ταινίας και θαυμάστηκε για το θάρρος, την αγωνιστικότητα και τον ηρωισμό του. Εκείνη κατηγορήθηκε μετά τον πόλεμο ότι συνεργάστηκε με τους ναζί και ότι υπήρξε διπλή πράκτορας. Στο τέλος της ζωής της, θαμμένη ζωντανή στην κατοικία της στο Παρίσι, η Βιέρα Γκραν παρακολουθούσε την απονομή του Όσκαρ στο έργο του Πολάνσκι και τον μεταθανάτιο θρίαμβο του Σπίλμαν, του μεγαλύτερου εχθρού της και «τεχνίτη» της δυστυχίας της, όπως τον αποκαλούσε….

 [tags]Βέροια, Βιβλιοθήκη Βέροιας, Λογοτεχνία, συγγραφείς [/tags]

  • Σχετικά με το άρθρο
2013 © Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας