Η λογοτεχνία αλλιώς

23 Ιουνίου 2022 Από τη συλλογή μας

Ένα αληθινό χέρι βοηθείας σε όσους επιζητούν την προνομιακή και δημιουργική παρουσία του “παιδικού βιβλίου με εικόνες και ιστορία” -ως κατεξοχήν πολυσύνθετου λογοτεχνικού είδους- στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση. Ένα ισχυρό αντίδοτο στην επικρατούσα “εργαλειοποίηση” και “σχολειοποίηση” της παιδικής λογοτεχνίας, στο διδακτικό άγχος και στην αμηχανία των εκπαιδευτικών. Μια νέα ελπιδοφόρα διδακτική προσέγγιση που ξεκινά από την κατανόηση της εικόνας και της ιστορίας των παιδικών βιβλίων και καταλήγει σε καινοτόμες προσεγγίσεις που διερευνούν τις λεωφόρους της δημιουργικής γραφής και της φιλαναγνωσίας.

 

Η λογοτεχνία αλλιώς : εναλλακτικές καινοτόμες δράσεις / Ανδρέας Καρακίτσιος, Ελένη Αρτζανίδου. Αθήνα : Καλειδοσκόπιο, 2018 . 204σ. : εικ. ; 24εκ. 

Γιούκι : η λευκή δράκαινα Εργαστήριο για παιδιά στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας

17 Ιουνίου 2022 Τα νέα μας

 

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας προσκαλεί παιδιά ηλικίας 8-12 ετών

σε ένα εργαστήριο γνωριμίας με τη Γιούκι, τη μικρή δράκαινα και ηρωίδα

του βιβλίου της Άννας Μπαντή.

Την Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022, 11.00 – 12.30 το πρωί στην Αίθουσα Εκδηλώσεων

της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας.

Με ελεύθερη συμμετοχή.

 

Λίγα λόγια για το βιβλίο :

Τρεις λιμνοθάλασσες και πέντε κορυφές από ‘δω, γεννήθηκε η Γιούκι, αφηγείται το Μεγάλο Κόλπο παρέα με το Μικρό. Ήταν κατάλευκη, σαν το απάτητο χιόνι. Μέχρι που εξαιτίας της ανθρώπινης παρέμβασης χρειάστηκε να αποχωριστεί τους γονείς της και τότε κάτι παράξενο άρχισε να συμβαίνει. Με το πρώτο ανεπιθύμητο άγγιγμα, ένα σκούρο σημάδι εμφανίστηκε στο σώμα της. Κι έτσι ξαφνικά δεν ήταν πια κατάλευκη. Αιχμάλωτη τώρα του Φιλάργυρου, τριγυρίζοντας παρέα με το μπουλούκι του, γνώρισε πόλεις και χωριά, ανθρώπους φιλικούς αλλά και άλλους εχθρικούς. Ανάμεσα σ’ αυτούς ο Για, ο γιος του Φιλάργυρου και η Μόρι, μια παράξενη κήρυκας της ελευθερίας, που έμελλε να γίνουν συνοδοιπόροι στο ταξίδι που της έμαθε τη σκληρότητα της εκμετάλλευσης αλλά και την τρυφερότητα της φιλίας. Και όλα αυτά «γράφονταν» πάνω στο σώμα της Γιούκι με ανεξίτηλα σημάδια, σχήματα και χρώματα, με το καθένα να διηγείται κι από ένα κομμάτι της ιστορίας της.

Ένα παραμύθι που έρχεται να μας θυμίσει ότι το σώμα έχει μνήμη, αποθηκεύει συναισθήματα και προτιμάει να αγγίζεται, αφού πρώτα συναινέσει.

Η Άννα Μπαντή γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στη Βέροια. Όταν ήταν μικρή, έτρωγε όλο το φαγητό της μόνο όταν άκουγε παραμύθι από τον μπαμπά. Μεγαλώνοντας, όταν ήθελε να ξεκουραστεί από τα διαβάσματα του σχολείου, έπιανε ένα από τα βιβλία που είχε δανειστεί από τη βιβλιοθήκη της Βέροιας. Η μαμά της αναρωτιόταν: «Τι διάλειμμα είναι αυτό, που αφήνεις το ένα βιβλίο και πιάνεις το άλλο;» Πριν από έναν χρόνο, η οικογένειά της αποφάσισε να αφήσει το σπίτι όπου είχε μεγαλώσει και η Άννα βρέθηκε να μαζεύει τα πράγματα που είχαν μείνει στο παιδικό της δωμάτιο. Έπεσε τότε πάνω σε ένα λεύκωμα της πέμπτης δημοτικού. Στην ερώτηση «Τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;» η απάντηση ήταν «Συγγραφέας και δασκάλα». Δασκάλα είχε ήδη γίνει. Τώρα της έμενε να γίνει συγγραφέας.

 

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΒΕΡΟΙΑΣ, Έλλης 8, 59132 Βέροια.

Τηλ. 2331024494, http://www.libver.gr

Mentoring εκπαιδευτικών και διαστάσεις εφαρμοσμένης σχολικής …..

16 Ιουνίου 2022 Από τη συλλογή μας

Ο παρών συλλογικός τόμος πραγματεύεται θέματα που σχετίζονται με την επιμόρφωση και καθοδήγηση / mentoring εκπαιδευτικών και διαστάσεις εφαρμοσμένης σχολικής ψυχολογίας και συμβουλευτικής. Με βάση ερευνητικά δεδομένα που προέκυψαν από πανελλήνια διαδικτυακή έρευνα ανίχνευσης επιμορφωτικών αναγκών και προτεραιοτήτων φιλολόγων σε επίπεδο καθοδήγησης / mentoring (2014) διαπιστώνεται ότι έχει ωριμάσει επαρκώς στη συνείδηση των εκπαιδευτικών η ανάγκη για εισαγωγή του θεσμού της καθοδήγησης στο χώρο της εκπαίδευσης. Μεταξύ των αιτημάτων για επιμόρφωση / καθοδήγηση των εκπαιδευτικών υψηλή προτεραιότητα δίδεται στο πεδίο της ψυχολογίας και συμβουλευτικής, κάτι που συνάγεται και από πλείστες άλλες έρευνες. Θεωρητικές & ερευνητικές προσεγγίσεις – Η επιμόρφωση και καθοδήγηση / mentoring των εκπαιδευτικών στην Ευρώπη στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης – Πανελλήνια διαδικτυακή ανίχνευση επιμορφωτικών αναγκών και προτεραιοτήτων φιλολόγων σε επίπεδο παιδαγωγικής καθοδήγησης / Mentoring εκπαιδευτικών & σχολική εκπαίδευση – Mentoring και coaching: η συμβουλευτική διάσταση του ρολού του μέντορα εκπαιδευτικών- O θεσμός του μέντορα στη Γαλλία: ρόλος και αρμοδιότητες – H ιδιότητα του εκπαιδευτικού ως συμβούλου – Mentoring, συμβουλευτική & εκπαίδευση – Mentoring εκπαιδευτικών στο πεδίο της προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ψυχικής υγείας των μαθητών – Mentoring εκπαιδευτικών: αναζητώντας το καταλληλότερο πρόσωπο για την ανάληψή της ιδιότητας του μέντορα εκπαιδευτικών. Διαστάσεις εφαρμοσμένης σχολικής ψυχολογίας και συμβουλευτικής – Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας & συμβουλευτική ψυχολογία – Ψυχοεκπαιδευτική συμβουλευτική διαχείρισης θυμού & επίλυσης συγκρούσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση – Εκφάνσεις εκπαιδευτικής συνηγορίας ως απάντηση στη σχολική βία – Σχολικός εκφοβισμός και προάσπιση ψυχικής υγείας – Ενδοσχολικές διεργασίες προάσπισης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προς την κατεύθυνση του αυτοπροσδιορισμού – ΔΕΠ-Υ & συμβουλευτική εκπαιδευτικών.

Mentoring εκπαιδευτικών και διαστάσεις εφαρμοσμένης σχολικής ψυχολογίας και συμβουλευτικής / Γεώργιος Α. Κουγιουμτζής. Αθήνα : Γρηγόρης, 2018 . 399σ. ; 24εκ. 

2013 © Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας